czwartek, 12 marca 2009

Konkrety i przykłady: wizja w biznesplanie

Wizja jest jednym z tych elementów biznesplanu, który sprawia najwięcej kłopotów. To dwa, trzy zdania, które mają opisać twoje cele a właściwie ideę, która przyświeca twojej firmie. Wizję ma każdy, niewiele osób potrafi ubrać ją w słowa, do tego celu zatrudniane są całe sztaby specjalistów, ale czy to naprawdę niezbędne? Spróbuj napisać / opisać wizję samemu, przecież to twoje sny i marzenia, to dzięki wizji wybrałeś taki a nie inny biznes i to wizja motywuje ciebie i twoich pracowników.

A więc do wizji:

Zacznij od jasnego stwierdzenia - co robisz i w jaki sposób.

Przykład I: sprzedajesz książki i zależy ci na tym, by twoi klienci byli zadowoleni z dopasowania asortymentu i zakupów do ich indywidualnych potrzeb, dlatego publikujesz rzetelne recenzje, sam sporo czytasz, potrafisz poruszać się na księgarskim rynku i wyłuskiwać z niego prawdziwe perełki.

Jak to opisać?

" Naszą ideą jest popularyzacja czytelnictwa, zależy nam na tym by książki, które sprzedajemy klientom były czytane i spełniały swoje funkcje rozrywkowe, edukacyjne i popularyzatorskie"

Przykład II: sprzedajesz grzejniki, zależy ci na tym by klienci twojego sklepu byli zadowoleni z jakości obsługi (informacji i doradztwa) i mieli możliwość wyboru grzejników spośród możliwie najszerszej oferty.

Piszesz:
" Naszą wizją jest zaopatrywanie klientów w wydajne i ekologiczne grzejniki jak najlepiej dopasowane do ich gustów i potrzeb".

1 komentarz:

  1. Przyklad II to raczej misja a nie wizja ;(

    OdpowiedzUsuń